
L’ens que gestiona l’habitatge a Barcelona
La ciutat disposa d’un nou ens per gestionar l’habitatge públic i l’habitatge privat de la Borsa de Lloguer: l’Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona (IMHAB). Amb l’objectiu d’aglutinar esforços, racionalitzar els recursos i potenciar la seva capacitat, l’Ajuntament ha reorganitzat en aquesta entitat els serveis d'habitatge de Barcelona Gestió Urbanística SA i el Patronat Municipal de l'Habitatge, un organisme fundat l’any 1927 que s’ha dedicat des de llavors a la promoció i la gestió d’habitatges socials.
Disposar d'un habitatge digne és un dret bàsic en una societat justa. Actualment, però, les tendències del mercat impedeixen que una part de la població accedeixi a un habitatge digne i assequible. En aquest context, resulta imprescindible que els organismes públics portin a terme polítiques per defensar aquest dret fonamental.
El govern municipal treballa amb l’objectiu d’incrementar el parc públic d’habitatge per donar resposta a les necessitats residencials de la població. D’una banda, recuperant pisos buits en propietat i, de l’altra, promovent la construcció de noves promocions en règim de lloguer públic. L’Ajuntament també vol garantir la qualitat de vida de la ciutadania tot impulsant la millora del parc residencial, a través d’actuacions de rehabilitació i mesures d’eficiència energètica.
Per dur a terme aquestes polítiques s’ha creat l’IMHAB, l’ens encarregat d’impulsar la construcció d’habitatge públic, gestionar el parc d’habitatge disponible i promoure polítiques d’habitatge sostenible com la rehabilitació de pisos i edificis. A 2023, l’IMHAB gestiona un parc que ja supera els 11.500 habitatges a la ciutat, que inclou un increment substancial respecte als 7.500 pisos registrats l'any 2015. En paral·lel, també s’ha impulsat la compra de centenars de pisos per destinar-los a habitatge de lloguer públic, a més de posar-se en marxa nous projectes d’innovació i rehabilitació.










Serveis de l'IMHAB
Transparència
Organigrama
El mandat de l'actual Corporació finalitza a les 24.00 h del 27 de maig de 2023. Els seus membres continuaran en funcions d'administració ordinària fins a la presa de possessió dels seus successors, en el cas dels càrrecs electes. En el cas del alts càrrecs, continuaran en funcions fins al moment del seu cessament o fins que cessi la persona que els ha nomenat. La presa de possessió dels càrrecs electes tindrà lloc el dissabte 17 de juny de 2023 o, per al cas que s'hagi interposat recurs contenciós electoral, el divendres 7 de juliol de 2023.

-
Gerard Capó Fuentes
Gerent de l’Institut Municipal de l’Habitatge i la Rehabilitació de Barcelona -
pendent
Secretari del Consell d'Administració - Xavier González
Serveis Econòmics i Financers / Serveis Generals - Isidre Costa
Serveis Jurídics, Contractació i Patrimoni - Juan Carlos Melero
Serveis Tècnics - Roser Plandiura
Servei de Gestió / Parc Públic - pendent
Serveis d'Habitatge / Parc Privat
Les institucions que et donen suport
Contacte

IMHAB

Les oficines de l’Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació es troben a:

Horaris

Informació: De dilluns a divendres, de 9.00 a 14.00 h. Dijous a la tarda, de 16.00 a 18.00 h.
Caixa: De dilluns a divendres, de 9.00 a 13.30 h. Dijous a la tarda, de 16.00 a 18.00 h.
L’últim dia hàbil del mes, al migdia la caixa es tanca a les 12.30 h.
Horari especial: Entre els mesos de maig i setembre, ambdós inclosos, tancat a les tardes.

Per telèfon

- Atenció al públic: 932 915 404
- Avisos de manteniment: 932 915 411
- Aparcaqui: 932 915 424
- Telèfon d’informació de l’Ajuntament: 010