Durant l’estat d’alarma per la Covid-19 l’Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona (IMHAB) ha adoptat un conjunt de mesures per fer front a l’expansió del coronavirus que finalitzaran en el moment en què acabi la situació d’emergència. Les oficines estan tancades al públic només fins a l’acabament de l’estat d’alarma, moment en què es reobriran al públic. Pots contactar amb l’IMHAB a través de diferents canals per gestionar casos d’emergència habitacional, reparacions i incidències urgents del parc públic i tràmits relacionats amb els ajuts i les quotes de lloguer.
El Servei d’Intervenció en la Pèrdua d’Habitatge i Ocupació i el Servei de Prevenció, Intervenció i Mediació en Habitatges Públics segueixen en funcionament. Per casos excepcionals i no previsibles d’emergència habitacional cal trucar al telèfon d’atenció ciutadana 010.
Fora de l’estat d’alarma, la informació per contactar amb IMHAB i per comunicar incidències del parc públic d’habitatge és la següent:
- PRESENCIAL AMB CITA PRÈVIA: Per a informació i tràmits del parc públic d’habitatge (contractuals i econòmics), per al pagament de rebuts i reduccions del lloguer. Truqueu al 010 de dilluns a diumenge de 7 a 23 hores. O a l’àrea d’usuari de la web de l’IMHAB.
- PER TELÈFON I CORREU ELECTRÒNIC: Per a informació i consultes del parc públic i per presentar queixes, suggeriments o reclamacions, truqueu als telèfons 932 915 404 / 932 915 424 o envieu un correu electrònic a imhab@imhab.cat. Per a comunicar incidències de manteniment, podeu contactar amb el Servei d’Assistència Tècnica al telèfon 932 915 411 de dilluns a divendres de 9 a 21 hores o per correu electrònic a avismanteniment@imhab.cat.
- PER INTERNET: Per als pagaments de rebuts de lloguer disponibles i consulta de rebuts, presentació d’instàncies, obtenció de certificats de renda i d’IBI o per consultes d’informació general. A l’àrea d’usuari de la web de l’IMHAB.
Per demanar informació sobre els ajuts al lloguer, els ajuts a la rehabilitació, per sol·licitar ajuda en cas de desnonament, si teniu problemes per pagar l’habitatge o si voleu accedir a un habitatge protegit, si voleu llogar el vostre habitatge de propietat amb garanties, entre més tràmits, podeu contactar amb la Xarxa d’Oficines de l’Habitatge.
Cada districte disposa d’una Oficina de l’Habitatge en la qual s’ofereixen diversos serveis, com ara informació sobre els ajuts disponibles o assessorament en matèria legal. Per agilitzar qualsevol procés, cal demanar dia i hora en el servei de cita prèvia d’aquest web.
L’horari d’obertura de les Oficines és:
- Dilluns, dimarts, dimecres i divendres de 8:30 a 14:30 hores.
- Dijous de 8:30 a 18:00 hores ininterrompudament.
- Oficina Zona Nord de 8:30 a 14:00 hores i no obren els dijous a la tarda.
- Horari d’estiu de 8:30 a 14:30 hores des de l’1 de maig al 30 de setembre (ambdós inclosos).
Les Oficines d’Habitatge atenen només amb cita prèvia i els casos en què els tràmits no es puguin fer telemàticament. El personal d’“Habitatge et truca” oferirà assessorament telefònic sobre totes les opcions disponibles per fer tràmits sense necessitat d’anar a l’oficina; i en el cas que només sigui possible fer el tràmit de manera presencial, es donarà dia i hora per rebre atenció en alguna de les oficines d’habitatge de Barcelona.
Trobareu més informació del servei ‘Habitatge et truca’ a aquest enllaç.